У випадку виникнення спору між подружжям розділ майна провадиться в судовому порядку з юридичною допомогою наших кваліфікованих юристів з шлюбно-сімейних питань.
Определения права, на котором супругам предстоит раздельное имущество, в теории и законодательстве возникают определенные трудности.
Семейный юрист
Якою буде ціна октанового числа?
ПАЛЬНЕ
З першого грудня нинішнього року уряд планує запровадити мита на ввезення імпортних нафтопродуктів
Міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив про необхідність скоротити імпорт нафтопродуктів до 15 відсотків з першого грудня нинішнього року. За його словами, потрібно повернутися до ситуації 2004 року, коли співвідношення обсягу вироблених в Україні та імпортованих нафтопродуктів було 85% до 15% відповідно. «У нас має бути таке саме співвідношення, як у 2004 році, тобто 15% імпорту, все інше ми виробляли самі завдяки тому, що в нас було імпортне мито на нафтопродукти, — зазначив він. — Звільнення трейдерів нафтопродуктів від імпортного мита призвело до стрімкого зростання імпорту на ринку палива. За п’ять цих років у нас він зріс до 60%. Протягом останніх півтора року завдяки вжитим заходам вже помітні позитивні зрушення в бік зменшення імпорту та зростання власного виробництва пального. Нині цей показник становить 50% на 50%. Ми поступово йдемо до відтворення моделі, що існувала до 2005 року», — констатував міністр.
Водночас, за словами заступника директора науково-технічного центру «Псіхея» Геннадія Рябцева, введення імпортних мит вплине на ціну нафтопродуктів, а отже й інших споживчих товарів. «Якщо буде прийнято рішення про запровадження імпортних мит, то це, звичайно, суттєво вплине на ціну нафтопродуктів, а за нею і на всі товари, оскільки бензин — інфраструктурний товар. Фактично український споживач витратить на одну гривню більше, — заявив у коментарі для ЗМІ експерт.
Непідйомна каністра з бензином. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ
Бензин — інфраструктурний товар
Разом з тим у Мінекономрозвитку проти введення мит і стверджують, що українські НПЗ не виробляють нафтопродукти за стандартом «Євро-4» та «Євро-5». Ще один аргумент Мінекономрозвитку — НПЗ продають пальне за нижчими цінами, ніж в імпортерів. Одне слово, демпінгують. Водночас у Міністерстві інфраструктури запевняють, що ігри з митом не підвищать ціни на пальне.
Натомість експерти вітчизняного ринку нафтопродуктів стверджують, що мита на імпорт нафтопродуктів приведуть Україну до залежності від одного джерела, а саме російської нафти.
«Мита на імпорт нафтопродуктів повернуть залежність України від російської нафти і вдарять по споживачах та платіжному балансу країни. Влада держави докладає колосальних зусиль, аби знизити залежність від Росії в газовій сфері, але разом з тим сама країну в аналогічний «нафтовий капкан». Введення мит на імпорт нафтопродуктів, яке сьогодні розглядається в уряді нашої країни, матиме глибокі негативні наслідки і при цьому не розв’яже існуючих проблем нафтопереробної галузі», — вважає директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, додавши, що бензин і дизельне пальне в Україні різко подорожчають, якщо уряд реалізує свої наміри. «Власники нафтопереробних заводів, великі українські та російські компанії хотіли б прискорити прийняття цього рішення, але напередодні виборів це призвело б до цінового стрибка, який, схоже, вирішили перенести на кінець року», — вважає експерт. У Консалтинговій групі «А-95» вважають, що в нинішніх умовах можна очікувати більш серйозного зростання, ніж раніше. Експерти припускають, що у зв’язку з виборами макроекономічні показники або замовчуються, або адміністративно стримуються, щоб уникнути невдоволення населення. Крім намірів ввести мито на імпорт, вже заявлено про плани проіндексувати ставку акцизного збору на бензин та дизпальне в рамках бюджетного процесу. «Ми маємо перспективу отримати мультиплікативне зростання цін на пальне, оскільки самі лише ініціативи щодо мит і 10-відсоткового збільшення акцизів у разі їх реалізації здатні додати цінам на нафтопродукти близько 1,2 грн /л, або більш ніж 10% відносно сьогоднішніх цін», — зазначає Сергій Куюн. Іншим важливим чинником ціноутворення на паливо є валютний курс, від якого ринок залежить безпосередньо. «В умовах великої залежності України від імпорту нафти і нафтопродуктів у ціні бензину 55% — «нафтова» складова і 35% податків, акцизного збору, номінованого в євро, і ПДВ», — підкреслили в «А-95». Як наслідок, кожні 10 копійок у курсі долара еквівалентні 6-7 копійкам у ціні літра пального. «Практика впровадження загороджувальних мит на різні категорії товарів в Україні мала своїм наслідком лише підвищення цін для споживачів з одночасним зниженням якості. У випадку з нафтопродуктами цей «результат» буде досягнутий протягом місяця з моменту введення цих заходів», — вважає Сергій Куюн.
Відмова від імпорту нафтопродуктів на користь переробки імпортної нафти на українських НПЗ спричинить згортання диверсифікованої системи поставок пального в Україну більш ніж із 10 країн і поверне до залежності від одного джерела — Росії.
При цьому постраждає і платіжний баланс країни. Так, для забезпечення потреб ринку України бензином і дизпальним обсягом 10 млн тонн на рік при імпорті готових нафтопродуктів у цінах 2012 р. країна заплатить близько 10 млрд дол., тоді як для нафти, необхідної для випуску аналогічного обсягу нафтопродуктів, знадобиться майже на третину більше валютних коштів — 12,7 млрд дол. Це пов’язано з низькою глибиною переробки на українських НПЗ, яка в середньому становить 65% проти 85% в Європі.
Таким чином через низьку ефективність переробки основну частину додатковихкоштів, зібраних російськими власниками НПЗ, внаслідок підвищення цін на нафтопродукти спрямовуватимуть на збільшення закупівель російської нафти. Іншими словами, український споживач і Україна в нафтовій сфері цілком працюватимуть на російський бюджет і цілком залежатимуть від одного постачальника енергоресурсів.
Крім того, якість вироблених на українських НПЗ нафтопродуктів буде істотно нижчою, ніж пальне, що поставляють із сучасних заводів Білорусі, Литви, Польщі й Румунії. Аби вивести галузь із кризи, експерти ринку нафтопродуктів стверджують, що насамперед треба акцентуватися на важливості інвестицій власників вітчизняних НПЗ у модернізацію своїх підприємств.
У пошуку компромісу
Міненерговугілля і Мінекономрозвитку шукають порозуміння в питанні про введення імпортних мит на нафтопродукти, аби відновити роботу вітчизняних нафтопереробних заводів. «Ніяких розбіжностей у питанні обмеження імпорту нафтопродуктів між міністерстваешкоди конкурентному розвитку вітчизняного ринку нафтопродуктів, та застосування саме до них обмежувальних заходів у вигляді мит або квотування поставок.
У всех граждан Украины имеется возможность принудить к исполнению родительских обязательств и тех иностранцев, которые вообще забыли об отцовстве или же о материнстве.
Семейные споры всегда являются тяжелыми в моральном плане для каждой из сторон спора. Зачастую лица, собираясь заключить брак, заранее не предусматривают возможностей обезопасить друг друга от возможных проблем.